רפורמת ‘קנאביס במרשם רופא’ תידחה ב-3 חודשים לפחות בעקבות המלחמה

הרפורמה שהיתה עתידה להיכנס לתוקף בסוף החודש (דצמבר) ולאפשר לכ-5%-10% ממטופלי הקנאביס הרפואי לעבור ממודל רישיונות למודל מרשמים, תידחה בכ-3 חודשים לפחות בעקבות מלחמת חרבות ברזל

הרפורמה שעתידה להקל בתהליך קבלת ההיתר לשימוש בקנאביס רפואי עבור כ-5%-10% מהמטופלים בקנאביס רפואי (כאלו הסובלים ממחלות שאינן כאב כרוני או פוסט טראומה) – תידחה בכמה חודשים, עד ליום 29.3.24 לכל הפחות, כך החליט משרד הבריאות.

הרפורמה אושרה לפני כחצי שנה ביוני 2023 והיתה קבועה להיכנס לתוקף בעוד כשלושה שבועות, 29.12.23, אך בעקבות המלחמה בדרום החליט משרד הבריאות לדחות את המועד. מחר (ג’) צפויה ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח”כ יונתן מישרקי לאשר פה אחד בהצבעה את אישור דחיית המועד כאמור.

כזכור, הרפורמה כוללת מעבר למודל של קנאביס במרשם רופא, במקום ברישיון, דבר שאמור להקל על הביורוקרטיה. עם זאת, היא רלוונטית בשלב ראשון רק למחלות נדירות בהן אפילפסיה, קרוהן, דמנציה, אוטיזם, מחלות אונקלוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים אשר תוחלת חייהם אינה עולה על 6 חודשים.

ח"כ אוריאל בוסו, שר הבריאות (צילום: דוברות הכנסת)
ח”כ אוריאל בוסו, שר הבריאות (צילום: דוברות הכנסת)

המרשמים לחולים במחלות אלו יינתנו רק על ידי רופאים ברפואה הציבורית (קופות החולים) אשר יעברו הכשרות בנושא (לא כולל רופאי משפחה, רופאי ילדים או רופאים פנימאים). מרבית המטופלים, למעלה מ-90% מהם, סובלים מהתוויות כאב כרוני, פוסט טראומה ואחרות, וימשיכו במתכונת הנוכחית של רישיונות בלבד.

דחיית הרפורמה בכ-3 חודשים לפחות צפויה לדחות גם את מודל התמחור החדש לרופאים עבור רישיונות ומרשמי קנאביס רפואי. כזכור, נקבע אז בוועדת הכספים כי עלות קבלת הרישיונות תעמוד על 360 ש”ח לשנה ועלות המרשמים תעמוד על 180 ש”ח לשנה.

“על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל במסגרת המערכה ‘חרבות הברזל’, והשקעת המשאבים הנדרשת בעת הזו למערכת הבריאות ובכלל זה קופות החולים ובתי החולים מוצע לדחות את מועד כניסת רפורמת המרשמים לתוקף, זאת תוך הבנה כי בשל המצב, ההיערכות לרפורמה בקופות החולים ובבתי החולים מתעכבת,” מסר שר הבריאות החדש ח”כ אוריאל בוסו.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר